„Kliknięcie” zapalniczki Zippo jest obecnie oficjalnie jednym z najbardziej charakterystycznych dźwięków na świecie. Początkowo znak towarowy jest chroniony w USA, lecz wkrótce nadejdzie kolej na inne rynki. Jest to wyraz uznania dla starannego procesu produkcyjnego Zippo, dzięki któremu ten wyjątkowy dźwięk stał się synonimem zapalniczki sztormowej. Dołącza do innych ekskluzywnych dźwiękowych znaków towarowych - gwizdania kosogłosa z Igrzysk Śmierci i słynnego ryku lwa wytwórni MGM.
Fani i kolekcjonerzy zapalniczek Zippo znają uczucie otwierania zapalniczki i zapalania płomienia. Twórcy i społeczność ASMR (ang. autonomous sensory meridian response) idą teraz o krok dalej i używają zapalniczek Zippo, aby zachwycać uszy swoich słuchaczy. Wraz z pojawieniem się zapalniczki Zippo w treściach ASMR na całym świecie oraz dla uczczenia rejestracji znaku towarowego, Zippo i BuzzFeed nawiązały współpracę, aby dalej badać ten trend.
Od dziś tylko na kanale YouTube BuzzFeed dostępne są filmiki. Pokazano w nich pierwsze doświadczenia miłośników Zippo tworzących własne treści ASMR, czyli samym wyzwalacze, które wpływają na ludzi na bardzo indywidualnym poziomie.
W badaniu z udziałem 1000 dorosłych* prawie dwie trzecie uczestników stwierdziło, że aby się zrelaksować, odwrócić uwagę lub po prostu dla przyjemności, poruszają czymś w dłoni. Na pytanie o działanie ASMR prawie połowa odpowiedziała, że łagodzi niepokój. Jeden na dziesięciu respondentów był również zdania, że może dodawać energii, zwiększać kreatywność, produktywność, a nawet pomaga lepiej rozwiązywać problemy i pokonywać przeszkody, takie jak blokada pisarska. Ponadto 70% ankietowanych potwierdziło, że znajome odgłosy, takie jak kliknięcie Zippo, wywołują pozytywną reakcję emocjonalną.
Aby jeszcze bardziej zwrócić uwagę na akustyczny walor identyfikacyjny i różnorodne wrażenia sensoryczne, marka Zippo zaprojektowała kolekcję zapalniczek ASMR.
Lucas Johnson, Senior Brand Manager im Global Marketing marki Zippo, tłumaczy: „Od dziesięcioleci ludzie rozpoznają niepowtarzalne „kliknięcie” zapalniczki Zippo. Nowe badanie wykazało, że ponad trzy czwarte dorosłych natychmiast rozpoznaje ten dźwięk. Otrzymanie znaku towarowego w uznaniu dla walorów dźwiękowych naszych zapalniczek to ekscytująca chwila dla naszej firmy. Rosnąca społeczność ASMR włączyła zapalniczkę Zippo do swojego świata. Na drodze do znaku towarowego zbadanie tego obszaru wydało nam się naturalne. Od talizmanu po narzędzie – ludzie nadal będą nas zaskakiwać i zachwycać różnorodnymi możliwościami zastosowania zapalniczki Zippo.”